Szanowni Państwo, od 25 czerwca do 31 sierpnia 2019 Urząd Miejski w Trzebnicy czynny będzie od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00. Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.00 – 15.00. Burmistrz Gminy Trzebnica w sprawach skarg i wniosków przyjmuje w środy  od godz. 15.00  do godz. 15.15.

  • EN
  • DE

Rewolucja w organizacji ruchu!

Czy dwa newralgiczne skrzyżowania w mieście zostaną przebudowane na ronda? Jest na to duża szansa – mówi burmistrz Marek Długozima - Rozpoczynamy kolejny etap usprawniania organizacji ruchu. Wszystko po to, by ruch samochodowy był bardziej płynny, a przechodnie mogli szybko i bezpiecznie przemieszczać się po Trzebnicy – dodaje. Koncepcja budowy rond dotyczy skrzyżowań: ul. Prusickiej, Milickiej, Witosa i Bochenka oraz ul. Milickiej z H. Brodatego i Roosevelta. Dodatkowym usprawnieniem ruchu ma być utworzenie kolejnych miejsc parkingowych, tym razem przy ul. Bochenka.

Skrzyżowanie przy ul. Milickiej, Bochenka, Prusickiej i Witosa jest jednym z największych i jednocześnie najbardziej ruchliwych. Problemy z włączeniem się do ruchu i skrętem w lewo z dróg podporządkowanych oraz długie oczekiwanie pieszych na możliwość przejścia przez ruchliwe jezdnie sprawiły, że w 2008 roku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – właściciel części wspomnianych dróg, w porozumieniu z Gminą Trzebnica, zainstalowała na tym skrzyżowaniu światła drogowe. Rozwiązanie to było w tamtym czasie jedynym możliwym i akceptowanym przez GDDKiA, które poprawiało sytuację związaną ze wspomnianymi wyżej problemami włączenia się do ruchu i przejścia przez ulice. Proponowane wówczas rozwiązanie spełniło swoją funkcję, lecz jak wiadomo – światła powodują czasowe zatrzymanie ruchu, co przy dużym natężeniu ruchu tworzy korki. Dlatego burmistrz Marek Długozima postanowił ponownie podjąć rozmowy w sprawie utworzenia ronda na tym skrzyżowaniu, oraz na skrzyżowaniu ul. Milickiej z H. Brodatego, na którym włączenie do ruchu jest również bardzo trudne. Jak wiadomo, ronda spowalniają ruch, ale nie wstrzymują go na dłuższy czas. Dzięki temu zachowana jest płynność ruchu, a kierowcy zmuszeni są do wyhamowania, co bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa pieszych, jak i samych kierowców. Dlatego od wielu lat ronda są na zachodzie Europy najbardziej skutecznym i często stosowanych rozwiązaniem komunikacyjnym. Podobna tendencja jest także zauważalna na coraz większej liczbie polskich dróg.

Jestem po spotkaniu z przedstawicielami GDDKiA oraz dyrektorem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei Leszkiem Lochem, któremu przedłożyłem koncepcję utworzenia rond na wspomnianych skrzyżowaniach. Ustaliliśmy dwa warianty – albo gmina przejmie drogi przy tych skrzyżowaniach na własność albo je wydzierżawi. Oba rozwiązania umożliwiają wykonanie przez gminę tej inwestycji – powiedział burmistrz i dodał: Podczas spotkania doszliśmy również do porozumienia w sprawie długo oczekiwanego przejścia dla pieszych przez ulicę H. Brodatego, bo do tej pory mieszkańcy tej ulicy oraz ulicy Piwnicznej mieli z tym duży problem. Najbliższe bowiem przejście znajduje się dopiero przy ul. Milickiej idąc w stronę targowiska. Teraz – dzięki dobrej współpracy z dyrektorem Lochem - to się na szczęście zmieni. W tym miejscu pragnę podziękować dyrektorowi DSDiK Leszkowi Lochowi za zrealizowane już do tej pory wspólne inwestycje drogowe na terenie gminy. Wierzę, że nasza współpraca nadal będzie się układała pomyślnie, na czym po raz kolejny skorzystają mieszkańcy i przejeżdżający przez naszą piękną gminę kierowcy.
Podczas spotkania ustalono również, że DSDiK udostępni teren przy stacji kolejowej w Brochocinie, by gmina mogła uporządkować ten teren i wykonać tam plac zabaw dla dzieci. Warto przypomnieć, że pod koniec ubiegłego roku w części budynku stacji kolejowej gmina utworzyła nową świetlicę wiejską.
Dyrektor Leszek Loch: - Bardzo się cieszę, że wraz z gminą możemy wykonać kolejne zadanie mające na celu usprawnienie organizacji ruchu w mieście. Zależy nam na tym, by stosowane rozwiązania jak najlepiej służyły uczestnikom ruchu drogowego.

Komentarz burmistrza Marka Długozimy:
Jestem przekonany, że jeśli uda się zrealizować dwa ronda na kluczowych trzebnickich skrzyżowaniach i tym samym wyeliminować światła, to znacznie usprawnimy płynność ruchu przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa pieszych i kierowców. Jestem ciekawy, co Państwo sądzicie o tym pomyśle, dlatego zachęcam do dyskusji za pomocą Facebooka na mojej stronie: ww.facebook.com/marekdlugozima oraz na oficjalnym fanpage’u naszej gminy: www.facebook.com/trzebnica.

1-strona.jpeg

SAM_0670.jpeg Burmistrz Marek Długozima i Naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Zbigniew Zarzeczny (z prawej) przedstawiają koncepcję utworzenia rond Dyrektorowi DSDiK Leszkowi Lochowi (z lewej).

IMG_2070.jpeg Dodatkowe ustalenia podczas spotkania burmistrza z dyrektorem Lochem dotyczyły uporządkowania terenu przy stacji kolejowej w Brochocinie oraz możliwości postawienia na nim placu zabaw podobnego jak ten z Masłowca, zaprezentowany na zdjęciu powyżej.

Rondo Milicka Brodatego Roosevelta.jpeg Rondo Milicka Brodatego Roosevelta.

Miejsca parkingowe przy ul Bochenka.jpeg Miejsca parkingowe przy ul Bochenka.

Rondo Prusicka Milicka Bochenka Witosa.jpeg Rondo Prusicka Milicka Bochenka Witosa.