• EN
  • DE

Półmetek prac

Prace przy budowie ronda u zbiegu ulic: Milickiej, Prusickiej, Ks. Bochenka i Witosa zbliżają się do półmetku. Niebawem położony zostanie asfalt od strony ul. Milickiej, tak by przekierować ruch na już gotowy odcinek. W tym czasie rozpocznie się drugi etap prac od strony ul. Witosa. Roboty wykonuje firma Gembiak-Mikstacki z Krotoszyna.

Przypomnijmy, że od sierpnia w Trzebnicy funkcjonuje już nowe rondo przy ul. Milickiej, Roosevelta i H. Brodatego (przy sklepie DINO). Mieszkańcy chwalą sobie to rozwiązanie. – W tym miejscu zawsze ciężko było włączyć się do ruchu. Na szczęście teraz się to zmieniło, a otwarcie głównego ronda powinno w znacznym stopniu pomóc odkorkować Trzebnicę w godzinach szczytu – mówi jeden z kierowców, a inny dodaje: - Obawiałem się tego rozwiązania, jednak teraz widzę, że wszyscy kierowcy się przyzwyczaili, jeździ się normalnie, nie trzeba stawać. Fajnie się to sprawdza.

Inwestycję wizytował burmistrz Marek Długozima: - Jesteśmy coraz bliżej uruchomienia małego węzła Trzebnica. Po otworzeniu S-5 w grudniu 2017 roku, będzie to drugi etap usprawnienia ruchu w Trzebnicy. Mieszkańcy odczują znaczącą poprawę jakości podróżowania po mieście, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa – powiedział burmistrz i dodał: - Przypomnę także, że podjąłem decyzję o zawnioskowaniu do Rady Miejskiej o nadanie nowemu rondu (u zbiegu ulic: Milickiej, Roosevelta i H. Brodatego) nazwy „Rondo 4 Czerwca 1989 r.”, w celu uczczenia daty pierwszych częściowo wolnych wyborów w historii Polski po II wojnie światowej, a także o zmianę nazwy ul. F.D. Roosevelta, która zyska imię premiera Jana Olszewskiego. Zmiany te Rada Miejska zaopiniowała pozytywnie. Chciałbym też, aby powstające rondo nosiło nazwę "Unii Europejskiej" z okazji 15 rocznicy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. – zakończył burmistrz.

Koszt powstania rond to blisko 4 mln zł. Przypomnijmy, że wcześniej kompleksowo wyremontowana została także ul. Obornicka.