• EN
  • DE

Reaguj na zagrożenia!

W związku z wprowadzeniem przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji programu pn. Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy zorganizowali spotkanie informacyjne dla samorządowców oraz przedstawicieli instytucji państwowych, podczas którego wyjaśnili, jak działa nowy system.

- Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa jest narzędziem internetowym służącym do wymiany informacji pomiędzy społeczeństwem a policją. Za pomocą tej interaktywnej mapy można zaznaczać miejsca, które według subiektywnej oceny mieszkańców mogą być niebezpieczne lub są niezgodne z prawem. Po odebraniu zawiadomienia policja ma za zadanie zweryfikować dane zagrożenie, a następnie w razie konieczności zainterweniować wyjaśnia st. asp. Piotr Dwojak  podczas spotkania, które odbyło się w środę 5 października na komandzie policji w Trzebnicy.

Co trzeba zrobić, aby wskazać funkcjonariuszom miejsca, w których mogło dojść do naruszenia prawa albo, gdzie występują zjawiska niebezpieczne? Należy wejść na stronę internetową komendy wojewódzkiej, powiatowej lub miejskiej, a w przypadku Trzebnicy na stronę www.trzebnica.policja.gov.pl. Baner wraz z odnośnikiem do strony Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa wyświetli się na głównym portalu policyjnym. Na początek wymagane jest zapoznanie się z regulaminem i tylko po zaakceptowaniu jego warunków można zacząć korzystać z platformy.  Aby ułatwić użytkownikom nanoszenie na mapę informacji o zagrożeniach utworzono specjalny katalog zawierający zbiór najczęściej popełnianych przestępstw, wykroczeń i niebezpiecznych miejsc. Wśród nich znajdziemy np. akty wandalizmu, picie alkoholu w niedozwolonych miejscach, dzikie wysypiska śmieci czy nieprawidłowe oznakowanie drogi. 

- Głównym celem KMZB jest przede wszystkim zwiększenie poczucia bezpieczeństwa obywateli, a dzięki  wsparciu społecznemu policjanci będą mieli jeszcze lepszą kontrolę nad tym, co dzieje się w danym regionie. Dodatkowo będą mogli szybciej reagować, a w przypadku, kiedy niezbędna jest interwencja ze strony innych służb, policja bezpośrednio do nich skieruje zgłoszeniareasumuje komendant Sławomir Gajewski.

Podczas spotkania funkcjonariusze przypomnieli o nowej aplikacji mobilnej pt.  „Moja Komenda", która pozwala na wyszukanie dzielnicowego opiekującego się danym regionem wraz z numerem kontaktowym, a także dane teleadresowe komend i posterunków w całej Polsce. Dodatkowo po włączeniu usług lokalizacyjnych  aplikacja wskaże nam drogę najbliższej siedziby policji.

Policjanci apelują o rozważne korzystanie z serwisu, ponieważ każde zgłoszenie jest traktowane poważnie i sprawdzane. Strona nie służy do zgłaszania potrzeby pilnej interwencji Policji. W tym celu należy skorzystać z numerów alarmowych 112, 997.