• EN
  • DE

Ronda drogą do usprawnienia ruchu

Problem przestojów komunikacyjnych na skrzyżowaniu ul. Bochenka i ul. Milickiej coraz bliżej pozytywnego rozwiązania. Skuteczne działania burmistrza Marka Długozimy, przy znacznym wsparciu posła Michała Jarosa doprowadziły do spotkania z Leszkiem Lochem dyrektorem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Robertem Radoniem dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. W Urzędzie Miejskim w Trzebnicy dyskutowano o możliwościach rozwiązania problemu zakorkowania, poprzez przekazanie zarządu nad newralgicznymi skrzyżowaniami ulic: Prusickiej, ks. Bochenka, Witosa i Milickiej Gminie Trzebnica. To z kolei pozwoliłoby na wykonanie usprawniających ruch rond. W spotkaniu wziął udział wspomniany wcześniej poseł Michał Jaros, który poparł inicjatywę burmistrza oraz pośredniczył w rozmowach.          

O sprawie usprawnień w ruchu pisaliśmy już wielokrotnie, a informacje na ten temat nabierają coraz realniejszych kształtów. Przypomnijmy, że burmistrz Marek Długozima po serii  konsultacji społecznych zaproponował rozwiązanie problemu poprzez utworzenie systemu trzech rond zamiast skrzyżowań ulic: Prusickiej, M. Konopnickiej i Roosevelta, a także ul. Milickiej, H. Brodatego i Roosevelta – W mojej opinii usprawni to ruch w zakorkowanej dziś, w godzinach szczytu Trzebnicy. Model ten znany jest z licznych miast europejskich, gdzie podobne rozwiązania sprawdzają się tak w upłynnieniu ruchu jak i w poprawie bezpieczeństwa pieszych – uzasadniał swoją decyzję burmistrz. Wykonane zostały również projekty wspomnianych rond, które dostarczyła pracownia projektowa „Forma”. 

- Spotkanie zakończyło się podwójnym sukcesem, bo oprócz deklaracji dyrektorów Roberta Radonia z DSDiK oraz Leszka Locha z GDDKiA o przekazania terenu skrzyżowań, a tym samym umożliwieniu wykonania rond Gminie Trzebnica, uzyskałem zapewnienie Roberta Radonia dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu o podjęciu się, wspólnie z Gminą Trzebnica, remontu oraz dobudowaniu brakującej części chodnika łączącego Księginice z Trzebnicą – powiedział po spotkaniu burmistrz i dodał – do dyrektora Roberta Radonia zwróciłem się także o doraźne rozwiązanie wydłużenia cyklu świateł drogowych, na skrzyżowaniu ul. Prusickiej i Milickiej, w kierunku od ul. Ks. Bochenka oraz skrócenie cyklu w kierunku od ul. Prusickiej. To rozwiązanie usprawni ruch do czasu powstania rond.

- Cieszę się, że jako poseł mogłem pomóc w tej świetnej dla mieszkańców inicjatywie burmistrza Marka Długozimy, doprowadzając do dzisiejszego spotkania i pozytywnego zakończenia sprawy – powiedział poseł Michał Jaros.   

Co warte zauważenia, ronda wpiszą się także na stałe w krajobraz miejski, poprzez artystyczne wykorzystanie przestrzeni powstałej w ich centrum. Obecnie trwają prace projektowe związane z tym elementem. Wraz z ich powstaniem wyremontowane zostaną również drogi do nich prowadzące. I tak ul.: Ks. Bochenka, Prusicka i Milicka zostaną dostosowane do zaplanowanych rond, powstaną tam nowe przejścia dla pieszych. Dodatkowe miejsca parkingowe znajdą się na ul. Milickiej oraz ul. H. Brodatego.